Voor RST ontwikkelden we een nieuwe positionering om zo het onderscheidend vermogen van Europa’s grootste hub voor dedicated shortsea shipping goed over te brengen.
“Buro Rietveld heb ik als een creatieve en proactieve partner ervaren om RST te voorzien van een nieuwe huisstijl, inclusief nieuw logo en website.”
RST
Olle Antheunis
Commercieel Manager 2016-2023
Onze aanpak
Ontwikkel een hernieuwde positionering om zo het onderscheidend vermogen van Europa’s grootste hub voor dedicated shortsea shipping goed over te brengen.
Rotterdam Shortsea Terminals (RST), de grootste op- en overslag terminal voor shortsea schepen van Europa, was toe aan een ‘nieuwe jas’ en een aangescherpt verhaal. We ontwikkelden een corporate story, definieerden communicatie-thema’s en creëerden een visuele identiteit, compleet met nieuw logo, lettertype en kleurenpalet. ‘Locatie’, ‘Service’ en ‘Visie’ zijn de drie kernbegrippen waar het om gaat bij RST. Deze thema’s hebben we als uitgangspunt genomen voor de communicatie-update, zowel in woord als in beeld.
Resultaat
Inmiddels zijn er mooie nieuwe communicatiemiddelen gemaakt in de nieuwe huisstijl, waaronder een nieuwe website. Het is fris, eigen en van deze tijd. RST is klaar voor de toekomst.
“De vaart zat er goed in en het resultaat heeft onze verwachtingen overtroffen.”
Buro Rietveld heb ik als een creatieve en proactieve partner ervaren om RST te voorzien van een nieuwe huisstijl, inclusief nieuw logo en website. De vaart zat er goed in en het resultaat heeft onze verwachtingen overtroffen.
Olle Antheunis
Commercieel Manager 2016-2023
Bekijk ook ander werk