Hoe kunnen we ons duurzaamheidsbeleid communiceren naar bewoners en ondernemers zodat er bewustwording en activatie ontstaat?

 

 

Onze aanpak

De gemeente Westerkwartier wil duurzame energie, circulaire economie en een duurzame samenleving ondersteunen en stimuleren door middel van leningen, verschillende projecten en subsidies. De bewustwording en activatie van haar bewoners is hierin essentieel.

De vraag aan Buro Rietveld: Hoe kunnen we ons duurzaamheidsbeleid communiceren naar bewoners en ondernemers zodat er bewustwording en activatie ontstaat?

We ontwikkelden een overkoepelend concept ‘Doen wat kan’ waarmee verschillende energiemaatregelen voor het voetlicht worden gebracht. Bewoners die gebruikmaken van deze maatregelen komen in beeld als bewijsvoering. Met hun verhalen ontwikkelden we een heldere campagne die bestond uit verschillende middelen, waaronder flyers, DM’s, posters, video’s en een duurzaamheidskrant.

Resultaat

Voor de Gemeente Westerkwartier hebben wij een campagne ontwikkeld waarbij het duurzaamheidsbeleid van de gemeente niet alleen wordt gecommuniceerd, maar ook zorgt voor bewustwording en activering van bewoners en ondernemers.

Het resultaat is een herkenbare stijl waarbinnen de Gemeente Westerkwartier hun duurzaamheidsplannen kan communiceren nu en in de toekomst.

Bekijk ook ander werk