Zonnepark ontwikkelaar Chint Solar vroeg ons een visuele identiteit te ontwikkelen om zich onderscheidend en herkenbaar te positioneren binnen Europa.
“Buro Rietveld heeft ons geholpen bij het ontwikkelen van een compleet nieuwe brand identity die past bij de missie en visie van het bedrijf.”
Chint Solar
Patrick de Groot
Marketing and Communication Manager
Onze aanpak
Zonnepark ontwikkelaar Chint Solar vroeg ons een visuele identiteit te ontwikkelen om zich onderscheidend en herkenbaar te positioneren binnen Europa. We ontwikkelden een overkoepelend creatief brandconcept met drie communicatielijnen voor de drie belangrijkste doelgroepen van Chint Solar: investeerders, landeigenaren en lokale communities.
De ambitie van Chint Solar is duidelijk: “to energize people to contribute to a future with green energy available for everyone, everywhere. To make that happen, we act now.”
Het stakeholder speelveld bij de ontwikkeling van een zonnepark is complex. Je hebt te maken met landeigenaren, omwonenden, lokale overheden en bestuurders, investeerders, etc. Bovendien hecht Chint Solar er veel aan ook de toekomstige generaties te inspireren en hen mee te nemen in de wereld van duurzaamheid en het belang van zonne-energie. Daarom vonden wij het belangrijk om binnen het overkoepelende concept aparte communicatiestijlen te ontwikkelen voor de drie belangrijkste doelgroepen. Per doelgroep is er een lijnenspel in combinatie met een kleurenpalet ontwikkeld. Zo krijg je variatie in je uitingen maar blijf je wel consistent als merk.
![groep-vormen](https://buro-rietveld.nl/wp-content/uploads/2023/05/groep-vormen.png)
Resultaat
Er staat nu een frisse, herkenbare en unieke huisstijl waar we alle kanten mee op kunnen. Inmiddels staat er een mooie nieuwe website, is er een grote beursstand ontwikkeld en zijn er vele flyers, boekjes en visitekaartjes vormgegeven.
![MockupChint_LinkedIn](https://buro-rietveld.nl/wp-content/uploads/2023/06/MockupChint_LinkedIn.png)
![Folder_bewoners_Chint_VS](https://buro-rietveld.nl/wp-content/uploads/2023/05/Folder_bewoners_Chint_VS.png)
![beursstand](https://buro-rietveld.nl/wp-content/uploads/2023/06/beursstand.jpeg)
![Zomerkaravaan_email_Laptop](https://buro-rietveld.nl/wp-content/uploads/2023/06/Zomerkaravaan_email_Laptop.png)
“Er wordt altijd met veel enthousiasme meegedacht en snel geschakeld bij de ontwikkeling van onze nieuwe materialen – van concept tot uitwerking.”
Buro Rietveld heeft ons geholpen bij het ontwikkelen van een compleet nieuwe brand identity die past bij de missie en visie van het bedrijf. Dat begon met adviseren over een brand concept, presenteren bij het management, het uitwerken van de huisstijl en het maken van een brand book. Daarna zijn verschillende marketingmaterialen ontwikkeld, zoals een compleet nieuwe website voor de Europese, Nederlandse en Duitse activiteiten, PowerPoint en Word templates, social media en video templates, beursmaterialen, brochures en visitekaartjes. Ik ben erg tevreden over de samenwerking met Buro Rietveld. Er wordt altijd met veel enthousiasme meegedacht en snel geschakeld bij de ontwikkeling van onze nieuwe materialen – van concept tot uitwerking.
Patrick de Groot
Marketing and Communication Manager
Bekijk ook ander werk