GlasDraad vroeg ons een naam, positionering en communicatiestrategie te ontwikkelen om succesvolle campagnes uit te rollen door heel Nederland.

“We hebben sinds 2008 al vele projecten samen meegemaakt met Buro Rietveld waar drie aspecten altijd opvielen: 1. altijd klaar staan, te pas en te onpas; 2. vindingrijkheid; en 3. strategisch meedenken en last but not least, levensvreugde om samen leuke projecten voor elkaar te krijgen.”

Glasdraad

Pieter van Grunsven en Martijn Betlem

Directeur en Marketing & communicatie

Onze aanpak

Glasvezelbedrijf GlasDraad vroeg ons een naam, positionering en communicatiestrategie te ontwikkelen om succesvolle glasvezelcampagnes uit te rollen door heel Nederland. Om glasvezel aan te kunnen leggen in een gebied moeten een minimaal aantal bewoners zich binnen een bepaalde periode inschrijven voor glasvezel van GlasDraad.

Het geheim van een geslaagde campagne zit in de lokale aanpak – zeker in de verafgelegen gebieden in Nederland. Voor elk initiatief van GlasDraad creëerden we een eigen website, campagne-middelen en gerichte content en zorgden we voor zichtbaarheid in de regio en een ‘samen’ gevoel.

Resultaat

De afgelopen jaren hebben wij met deze aanpak GlasDraad kunnen ondersteunen hun ambitie om zoveel mogelijk huishoudens te voorzien van een stabiele internetverbinding waar te maken. In veel buitengebieden en dorpen van Nederland ligt nu glasvezel van GlasDraad of wordt nog aangelegd.

“Er is altijd ruimte voor creatieve of innovatieve middelen tijdens de campagne. Onze samenwerking bevalt zeer goed.”

De afgelopen jaren heeft GlasDraad in meer dan 20 gemeentes een glasvezelcampagne uitgevoerd. Buro Rietveld heeft hiervoor de middelen verzorgd en altijd meegedacht over de invulling van de campagnes en hoe de teksten het beste aansluiten bij de bewoners in een gebied. Voor Buro Rietveld betekent dit heel veel hectisch voorbereidend werk vooraf aan een campagne en altijd tijdig en op tijd leveren tijdens de campagne. En met goed resultaat. Alle projecten hebben doorgang gevonden en Buro Rietveld heeft tijdens deze campagnes tijdig en juist geleverd, waarbij ook nog altijd ruimte was (en is) voor creatieve of innovatieve middelen tijdens de campagne zelf. Deze samenwerking bevalt zeer goed.

Pieter van Grunsven en Martijn Betlem

Directeur en Marketing & communicatie

Bekijk ook ander werk