Om de positie van de nieuwe werkmaatschappij van Dura Vermeer, Haven & Industrie te bestendigen in de markt, ontwikkelden wij een unieke visuele identiteit die past binnen de kaders van het moederbedrijf.
“De grenzen opzoeken binnen de huisstijlkaders van Dura Vermeer. Dat heeft Buro Rietveld met verve gedaan met een prachtig resultaat voor onze divisie Haven & Industrie.”
Dura Vermeer Divisie Infra BV
Frank van der Flier
Communicatieadviseur
Onze aanpak
Dura Vermeer wil zich met nieuwe werkmaatschappij Haven & Industrie beter profileren binnen het haven-industrieel complex. Aan ons de taak om deze nieuwe, ambitieuze organisatie onderscheidend te positioneren binnen de kaders van het moederbedrijf.
We startten met een ‘DNA’ onderzoek en een stakeholderanalyse. Op die manier brachten we het onderscheidend vermogen van de organisatie naar boven die we vervolgens gebruikten voor de ontwikkeling van de corporate story en de visuele identiteit. De thema’s Synergie, Slagkracht en Samenleving, die passen bij waar Haven & Industrie voor staat, komen centraal te staan in de communicatie.
Resultaat
Een visuele identiteit die past bij het moederbedrijf, maar ook eigen is voor deze nieuwe werkmaatschappij die klaar is voor de uitdagingen binnen het havenindustrieel complex.
“Een unieke visuele identiteit voor onze werkmaatschappij Haven&Industrie binnen de huisstijl van Dura Vermeer. Wij zijn blij met zo’n creatieve en professionele partner!”
Buro Rietveld heeft onze nieuwe werkmaatschappij Haven & Industrie krachtig weten te positioneren bij de juiste stakeholders. Beginnend met een eigen ‘merkverhaal’ en drie strategische bouwstenen om zo de communicatie vanuit Haven & Industrie consequent de juiste lading te geven. Deze zijn vervolgens doorvertaald naar een unieke branding. Wij kunnen nu aan de slag!
Frank van der Flier
Communicatieadviseur
Bekijk ook ander werk