Van Uden vroeg Buro Rietveld om binnen het jubileumthema ‘Dromen, Denken en Doen’, een feestelijke stijl te creëren en mee te denken over de aanpak rond de Stichting Van Uden Charity tijdens de jubileumfestiviteiten.

“Ik heb Buro Rietveld ervaren als een communicatiebureau dat oog heeft voor de behoeftes van de cliënt.”
Van Uden
Daniëlle Nooteboom
Directie Assistent
Onze aanpak
Jubilea zijn een belangrijk onderdeel van de bedrijfscultuur; het vieren van mijlpalen draagt bij aan een versterkte teamgeest. Voor onze klant Van Uden, die deze zomer haar 175-jarig bestaan vierde, was dit jubileum een mooie gelegenheid om samen met klanten en collega’s niet alleen successen te vieren, maar ook waardering uit te drukken voor de gezamenlijke reis en prestaties van de organisatie. Het jubileum als een platform om terug te kijken naar de geschiedenis van het bedrijf en gezamenlijk vooruit te kijken naar de toekomst, met nieuwe uitdagingen en successen in het verschiet.
Als onderdeel van het vieren van een memorabel jubileumfeest, was het daarnaast ook hét moment om de goede doelen die Van Uden ondersteunt onder de vlag Stichting Van Uden Charity, in de schijnwerpers te zetten.
Van Uden vroeg Buro Rietveld om binnen het jubileumthema ‘Dromen, Denken en Doen’, een feestelijke stijl te creëren en mee te denken over de aanpak rond de Stichting Van Uden Charity tijdens de jubileumfestiviteiten.
Voor het jubileumfeest ontwikkelden we een passende, eigen stijl waarin we een bijzondere uitnodiging, en alle andere communicatiemiddelen zoals posters, tafelstandaards, banners, etc. ontwikkelden. Hierdoor had alles één en dezelfde uitstraling. Ook de aankleding van Theater Walhalla namen we voor onze rekening. Vanzelfsprekend zorgden we ook voor een strak draaiboek zodat alles op rolletjes liep op de avond zelf.
Voor de Stichting Van Uden Charity ontwikkelden we een speciale website waar genodigden een donatie konden achterlaten voor een van de goede doelen. Ook dachten we mee over het programma om de doelen in de schijnwerpers te zetten tijdens de jubileumavond.
Onze aanpak zorgde ervoor dat alles met elkaar verbonden was en één geheel vormde.

Resultaat
We kijken terug op een succesvol jubileumfeest voor Van Uden. We hebben een thema en bijpassende stijl bedacht die handvatten bood om invulling te kunnen geven aan het programma, aan de bijpassende communicatie én aan de goede doelen van de Stichting Van Uden Charity. De avond werd goed bezocht, de gasten hadden het naar hun zin en last but not least resulteerde het jubileum in een groot aantal donaties voor de goede doelen van Stichting Van Uden Charity.






“Buro Rietveld is op een positieve manier kritisch en bewaakt de gekozen communicatiestrategie zorgvuldig.”
Ik heb Buro Rietveld ervaren als een communicatiebureau dat oog heeft voor de behoeftes van de cliënt, op een positieve manier kritisch is en de gekozen communicatiestrategie zorgvuldig bewaakt. Wij kijken mede dankzij Buro Rietveld terug op een succesvolle viering van het 175-jarig bestaan van Van Uden.
Daniëlle Nooteboom
Directie Assistent
Bekijk ook ander werk