CityCharge, dat zich richt zich op de ontwikkeling van innovatieve, duurzame en gebruiksvriendelijke laadoplossingen voor elektrische voertuigen, vroeg ons te helpen met de ontwikkeling van een brand identity en een communicatiestrategie. Het doel was om de Nederlandse markt te veroveren en de positie als marktleider te verstevigen.

“Buro Rietveld heeft ons perfect geholpen van A-Z in de begeleiding van het proces, het selecteren van content partners en fotografie.”

CityCharge

Heimen Visser

CEO

Onze aanpak

We creëerden een complete brand identity die perfect aansloot bij de waarden en doelstellingen van CityCharge. Dit omvatte een nieuwe pay-off ‘Nieuw licht op laden’ en het ontwikkelen van een consistent beeldmerk. We zorgden ook voor de lancering van een nieuwe website, eigen fotografie, handleidingen en montage-instructies, en ontwierpen diverse communicatiemiddelen om de boodschap van het merk krachtig en helder over te brengen.

Resultaat

Het resultaat is een sterk merk dat op consistente wijze communiceert, zowel online als offline. CityCharge is stevig in de markt gezet met een herkenbare visuele identiteit en duidelijke communicatie, klaar om de positie van marktleider in Nederland te behouden en de eerste stappen naar internationale groei te zetten.

“De samenwerking verliep soepel en het proces, inclusief de te doorlopen stappen werden goed inzichtelijk gemaakt. Zo wisten wij als organisatie precies waar we aan toe waren.”

Heimen Visser

CEO

Bekijk ook ander werk