4 april 2024

Blog

# 8 Tools – Het Kijk-Want-Dus model

Echt verbinden, krachtig communiceren! De kunst van het vormgeven van een impactvolle kernboodschap zit ‘m in het begrijpen en raken van je publiek. Het gaat erom de sweet spot te vinden waar hun waarden, behoeften en vragen samenkomen.

Maak kennis met de ‘Kijk-Want-Dus’ strategie:

  1. Kijk – Presenteer je standpunt (‘wat’).
  2. Want – Onderbouw met redenen (‘waarom’).
  3. Dus – Kom met een oproep tot actie (‘hoe’).

Dit drieledige model zorgt ervoor dat je boodschap evenwichtig en resonant is, waarbij het ‘wat’, ‘waarom’ en ‘hoe’ in één keer aangesproken worden. Bij Buro Rietveld beginnen we elke klantrelatie met deze aanpak, waarmee we een stevig, overtuigend narratief leggen voor een positioneringstraject.

 

——-

 

Over het #CommunicatieKompas:
Met ons CommunicatieKompas navigeren we binnen de rubrieken tools, trends en tips door het dynamische communicatielandschap. Hopelijk heb je er wat aan! Heb je een specifiek onderwerp of vraag voor het CommunicatieKompas? Kom maar op!