fbpx

SOCIAL TODAY 2017: WE ZIJN WEER ONWIJS BIJGEPRAAT!

Een uitje in mijn agenda: Social Today 2017. Op zoek naar online & social inspiratie belandde ik hier op Valentijnsdag. Geen hot date tijdens de dag van de liefde voor mij, maar wel een programma vol influencer marketing, privacy wetgeving, B2B content marketing en virtual reality. Ook leuk. Ik ben weer lekker op de hoogte nu. ‘Ja, en?’, hoor ik je denken. Nou, ik deel mijn kennis graag met je. Dit zijn namelijk de drie belangrijkste inzichten die ik opdeed:

 

1. Ruim binnen op voordat je gaat buitenspelen
Aandacht maakt alles mooier.’ Een prachtig statement van Ikea, maar zit deze positionering wel in het DNA van het bedrijf? Voordat Ikea naar buiten trad met hun nieuwe slogan is de organisatie compleet doorgelicht. Designers gingen op huisbezoek bij consumenten, het webcare team werd uitgebreid en customer service werd gedrild. Eerst je organisatie strak trekken, daarna communiceren waar je voor staat. Practise what you preach. Daar houden wij van.

2. Passie trekt succes aan. Blijf bij je interne motivatie
Oprichter van ‘Fish Tales’ Bart van Olphen verkoopt duurzame vis en zet zich hiermee in voor een betere wereld. Hij werd een ware sensatie op Instagram en YouTube. Niet door productplacement of advertising (lees: € 0,00). Nee, hij post wekelijks de kortste kookshow ter wereld op Instagram. In 15 seconden inspireert hij mensen wereldwijd om duurzaam met vis te koken. Ook post hij filmpjes op zijn YouTube channel over zijn ‘Heroes’; lokale vissers die wereldwijd werken aan een betere wereld. Het internet houdt van de passie van Bart en daardoor ook van zijn producten.

 3. Denk niet outside the box, maar zonder box
Geef jezelf af en toe de kans om grenzeloos te denken, vergeet je eigen kaders: wat zou je nou écht willen doen met communicatie? Er is zoveel mogelijk, ook als je in een traditionelere sector werkt. Wees niet bang, onderneem iets verrassends. Droom groots en maak je ideeën daarna relevant voor jouw business. Zet vloggers/social influencers in, of overweeg om iets te doen met Virtual Reality. Deze visuals zijn naar verwachting binnen 5 jaar niet meer van de echte wereld te onderscheiden. Augmented reality ligt ook op de loer en integreert de virtuele in de echte wereld. Deze media zijn meeslepend, de effecten op hun publiek groots. Zou een VR speelfilm niet een ontzettend toffe employer branding tool kunnen zijn?

Natuurlijk kan ik eindeloos veel schrijven over mijn dag bij Social Today 2017. Maar inspireren en kennis delen doen wij nóg liever face to face. Kom dus vooral een keer de dijk af rijden. Tot dan!