
DE VRAAG VAN VOPAK
Hoe krijgen wij onze medewerkers gezonder (‘vitter’) en meer in beweging (onder de noemer Vopak Vitaal), met als tussendoel de wens om 400 Vopakkers aan de start van de NN Marathon Rotterdam te zien?
Ons plan
We wisten het al vrij snel. Niet met het vingertje gaan wijzen. Het heeft bij deze doelgroep geen zin om met quinoa-recepten aan te komen of mensen verplicht te laten sporten. Daarom kozen we voor een content campagne met een Rotterdamse knipoog. Het sportieve boegbeeld? Martin van Waardenberg, ook wel bekend als Leo uit ‘De Marathon’. Zo combineerden we humor en de nodige zelfspot met inhoudelijke informatie over voeding, beweging, slaap, stress en motivatie.
Creatie
Gedrag verander je niet zomaar. Daar is een lange adem, relevante & aansprekende inhoud en ook fun voor nodig. Die elementen kwamen allemaal samen in de crossmediale campagne: old skool posters rondom belangrijke thema’s, video’s, events, trainingen, workshops en fitheidsmetingen volgden elkaar snel op en bereikten door de diversiteit van middelen de doelgroep rechtstreeks en continu.
Het resultaat
Vopak Vitaal werd een groot succes. Liefst 1500 Vopakkers meldden zich aan voor een van de events of workshops tijdens Vopak Vitaal. Gezamenlijk zetten zij 1.006.371.000 stappen tijdens de campagne. Dat komt neer op drie keer de wereld rond! En in totaal trainden 400 medewerkers voor een van de afstanden van de Marathon.
RESULTAAT
400 Vopakkers trainden voor één
van de afstanden van de Marathon
1500 deelnemers voor events
en workshops
3 video’s, rolbanieren en posters met ‘activator’ Martin van Waardenberg
Online dashboard, facebookcommunity en thematische online nieuwsbrieven








