fbpx

DE VRAAG VAN VOPAK

Kunnen jullie ons helpen onze medewerkers gezonder te maken en in beweging te krijgen – onder de noemer Vopak Vitaal? Met als ultiem zichtbaar doel om 400 Vopakkers aan de start van de NN Marathon Rotterdam te zien.

Ons plan

We wisten het al vrij snel. Niet met het vingertje gaan wijzen.  Het heeft hier weinig zin om met quinoa-recepten aan te komen of mensen verplicht te laten sporten. Daarom kozen we voor een contentcampagne met een Rotterdamse knipoog. Het sportieve boegbeeld? Martin van Waardenberg, ook wel bekend als Leo uit ‘De Marathon’. Zo combineerden we humor en een relativerende toon met inhoudelijke informatie over voeding, beweging, slaap, stress en motivatie.

 

Creatie

Via de inzet van video’s spoorde ‘Leo’ alle medewerkers aan mee te doen met het programma en de training op te starten. Ook was hij ook aanwezig op meerdere Vopak locaties tijdens de kick-off. Daarnaast verzorgden wij online nieuwsbrieven, posters, rolbanieren en allerlei content voor social media. Om tenslotte alles te regelen rond het absolute slotstuk: de Marathon. Inclusief een spetterend slotfeest in Annabel!

 

De uitkomst

Vopak Vitaal werd een groot succes. Liefst 1500 Vopakkers meldden zich aan voor een van de events of workshops tijdens Vopak Vitaal. Gezamenlijk zetten zij 1.006.371.000 stappen tijdens de campagne. Dat komt neer op drie keer de wereld rond! En in totaal trainden 400 medewerkers voor een van de afstanden van de Marathon.

RESULTAAT

1500

Deelnemers

Voor events en workshops.

Views op social media

Cross media campagne

Denk aan nieuwsbrieven, commercials, posters en social media.

Eergevoel

3x de wereld rond

Renden ze samen bij elkaar.

400

Vopakkers

Trainden voor één van de afstanden van de marathon.

Vopak deelnemers
Vopak Vitaal nieuwsbrief
Vopak Vitaal banner
Vopak Vitaal resultaten powerpoint
Vopak kick off poster
Vopak marathon
Vopak deelnemers
Vopak Marathon 2016
Vopak Marathon 2016

DE VOPAKKERS ZIJN IN 6 MAANDEN TIJD AL EEN STUK GEZONDER EN ‘VITTER’ GEWORDEN

Gedrag verander je niet zomaar. Daar is een lange adem,relevante & aansprekende inhoud en ook fun voor nodig.Die elementen kwamen allemaal samen in onze contentcampagne: old skool posters rondom belangrijke thema’s,video’s, events, trainingen, workshops en fitheidsmetingenvolgden elkaar snel op en bereikten door de diversiteit vanmiddelen de doelgroep rechtstreeks en continu. Resultaat: de stroom aan content informeerde, motiveerde en enthousiasmeerde de Vopakker om gezonder te gaanleven en meer te bewegen.

400 VOPAKKERS TRAINDEN VOOR ÉÉN VAN DE AFSTANDEN VAN DE MARATHON

Meer weten?

Neem contact op met ons.

Gunvor SafetySidcon vuilniszitzak