DE VRAAG VAN VOPAK

Hoe kunnen wij ons gloednieuwe global HR-systeem MyPulse introduceren bij alle medewerkers, zodat wereldwijd al onze collega’s dit multifunctionele platform zo snel mogelijk gaan gebruiken?

Ons plan

Buro Rietveld ontwikkelde een opvallende interne communicatiecampagne, bedoeld voor alle Vopakkers. We fotografeerden zes HR Division Champions (lees: interne ambassadeurs) als DJ’s, die via MyPulse in staat zijn zelf ‘de knoppen van hun carrière te bedienen’. Zij vormden zo het gezicht van de campagne. Want goed voorbeeld doet goed volgen.

 

Positioneren

Waar Vopak in het verleden meerdere administratieve systemen kende, biedt MyPulse een alles-in-één oplossing. Maar verandering kost ook tijd. Daarom leerden medewerkers de mogelijkheden van dit nieuwe systeem stap voor stap via onze communicatiemiddelen kennen.

 

Creatie

We maakten een animatieteaser, verschillende trainings- en introductievideo’s, flyers, uitnodigingen en natuurlijk digitale content. Ook brachten we drie keer een MyPulse mini-magazine uit, dat telkens in vijf talen verscheen. Na een succesvol eerste jaar verzorgden we een feestelijke animatie met de belangrijkste resultaten.

 

De uitkomst

Na één jaar MyPulse maakte Vopak de balans op: 3473 unieke gebruikers logden in totaal 156.891 keer in. 1843 Vopakkers voerden hun persoonlijke doelen in via MyPulse. En 1310 collega’s maakten gebruik van de speciale feedbacktool. Niet slecht voor een eerste jaar, toch?

RESULTAAT

1169

Vopakkers

Gingen aan de slag op dag 1.

Beat

Het systeem

Zij zien de voordelen en relevantie binnen Vopak.

1400

Vopakkers

Vulden hun persoonlijke profiel in.

Vopak MyPulse Enjoy the freedom of control
Vopak MyPulse rollupbanner
Vopak MyPulse
Vopak MyPulse Enjoy the freedom of control
Vopak MyPulse Enjoy the freedom of control

Meer weten?

Neem contact op met ons.

Gunvor Safety