DE VRAAG VAN VOPAK
Hoe kunnen wij ons gloednieuwe global HR-systeem MyPulse introduceren bij alle medewerkers, zodat wereldwijd al onze collega’s dit multifunctionele platform zo snel mogelijk gaan gebruiken?
Ons plan
Waar Vopak in het verleden meerdere administratieve systemen kende, biedt MyPulse een alles-in-één oplossing. Maar verandering kost tijd. Daarom ontwikkelden wij een opvallende interne communicatiecampagne, die de Vopakkers stap voor stap meenam in het nieuwe systeem. We fotografeerden 6 HR Division Champions (lees: interne ambassadeurs) als DJ’s, die via MyPulse in staat zijn zelf ‘de knoppen van hun carrière te bedienen’. Zij vormden het gezicht van de campagne. Want goed voorbeeld doet goed volgen.
Creatie
We maakten een animatieteaser, verschillende trainings- en introductievideo’s, flyers, uitnodigingen en natuurlijk digitale content. Ook brachten we drie keer een MyPulse mini-magazine uit, dat telkens in vijf talen verscheen. Na een succesvol eerste jaar verzorgden we een feestelijke animatie met de belangrijkste resultaten.
De uitkomst
Na één jaar MyPulse maakte Vopak de balans op: 3473 unieke gebruikers logden in totaal 156.891 keer in. 1843 Vopakkers voerden hun persoonlijke doelen in via MyPulse. En 1310 collega’s maakten gebruik van de speciale feedbacktool. Niet slecht voor een eerste jaar, toch?
RESULTAAT
1169
Vopakkers
Gingen aan de slag op dag 1.
Het systeem
Zij zien de voordelen en relevantie binnen Vopak.
1400
Vopakkers
Vulden hun persoonlijke profiel in.





Meer weten?
Neem contact op met ons.