De vraag van Strukton
In december 2021 vierde Strukton zijn 100-jarig jubileum. Reden genoeg om een feestje te vieren. Strukton stelde een projectteam samen en zette een pitch uit. ‘Help ons een campagneconcept te ontwikkelen rondom ons jubileum, bestaande uit festiviteiten voor heel 2021. Én voer als communicatiebureau ook de realisatie hiervan uit’, was de uitvraag. Een mooie uitdaging. We waren dan ook enorm blij met deze allesomvattende opdracht.
Ons plan
We startten met de ontwikkeling van een overkoepelend campagneconcept. De thematiek ‘100 jaar Strukton, Én Door!’ was geïnspireerd op de kenmerkende ‘schouders eronder’-mentaliteit van Strukton, maar ook op de toekomstgerichte focus van de organisatie en de trots van de medewerkers. De slogan ‘Én Door’ kwam in variaties terug in diverse subcampagnes.
Omdat COVID gedurende de aanloop naar het jubileum en in 2021 het organiseren van grote fysieke evenementen belemmerde, kozen we voor een volledig digitaal feestjaar.
Natuurlijk werd er gedurende het feestjaar aandacht besteed aan het rijke verleden van Strukton, maar we zetten vooral in op maximale engagement en interactie met de medewerkers.
In nauwe samenwerking met de interne projectgroep stelden we een jaarkalender op, bestaande uit vele (online) evenementen en activiteiten. Een groep ambassadeurs, bestaande uit een afspiegeling van de hele organisatie, fungeerde als klankbordgroep, maar voorzag ons ook van input en dacht mee over de inhoudelijke invulling van het jaar.
Creatie
Om maximale betrokkenheid te stimuleren werden het jubileumjaar en de campagne goed zichtbaar gemaakt op alle Strukton locaties, van hoofdkantoor tot bouwkeet en natuurlijk online. Hiervoor ontwikkelden we een jubileumlogo en herkenbaar visueel concept, dat werd doorgevoerd in ontwerpen voor vlaggen, deurmatten, koffiebekers, nieuwsbrieven, narrowcasting, artikelen in magazines en meer.
De kick-off van het jubileumjaar bestond uit een video, waarin de directeuren van de drie werkmaatschappijen binnen Strukton het jubileumthema introduceerden aan de medewerkers.
We ontwikkelden een online platform, waarop het gehele jaar lang maandelijks een nieuw maandthema met bijbehorende activiteiten, campagnes en content werd gedeeld.
Via de maandelijkse foto-challenge deelden medewerkers foto’s en verhalen van hun werk, collega’s of projecten waar ze bijzonder trots op waren.
We organiseerden onder andere een sportmaand, een online pubquiz en een kinderraad, waarin kinderen van medewerkers met de directie in gesprek gingen over de uitdagingen van de toekomst. Een van de meest bijzondere initiatieven was de ‘De Helden van Strukton’ campagne. We riepen medewerkers op om collega’s en met een bijzonder verhaal of bijdrage aan de organisatie te nomineren als held van Strukton.
De 10 mooiste verhalen en medewerkers werden door middel van film en fotografie geportretteerd. Ze ontvingen een heldenbokaal en werden op locaties in het hele land in het zonnetje gezet.
Resultaat
Alle medewerkers van Strukton zijn betrokken in het jubileumjaar waarin zijn een variërend aanbod voorgeschoteld kregen aan activiteiten.
RESULTAAT
4597 medewerkers digitaal geactiveerd via nieuwsbrieven en activiteiten
10 helden gefotografeerd en gefilmd voor de Heldencampagne
14 kinderen vormden de eenmalige Strukton Kinderraad
waarbij wij ook het moderereren voor onze rekening namen
550 enthousiaste PubQuizdeelnemers





Meer weten?
Neem contact op met ons.