DE VRAAG VAN SIDCON
Wij zijn marktleider in ondergrondse perscontainers, maar hoe zorgen we dat een groter deel van we doelgroep dat ook weet? En nog belangrijker: ons actief opzoekt bij vragen over afvalinzameling?
Ons plan
Eerlijk is eerlijk. Veel ervaring met afval hadden we niet. Maar na één gesprek met Sidcon ging er letterlijk een ondergrondse wereld voor ons open. Al is er wel sprake van een lastig te bepalen doelgroep, met verschillende beslissers binnen de gemeenten. Dus focusten we ons op meer zichtbaarheid via nieuwe content, drukwerkmiddelen en verschillende ludieke beursacties. Want adverteren óp de containers is – jammer genoeg – niet toegestaan.
Creatie
Twee animaties, een beursstand, een online nieuwsbrief en een kleine stilistische branding van de website. Zomaar een greep uit onze projecten voor Sidcon. Ook bedachten we de namen van twee gloednieuwe producten: de Presstation Compact en Freshstation Organic. En om de aandacht op beurzen te trekken bedachten we leuke acties, zoals vuilnis-zitzakken en bonbons in een afvalzakje!
De uitkomst
De acties op beurzen leverden veel waardevolle contacten op voor Sidcon. Daarnaast creëerden ze met nieuwe offline en online middelen meer zichtbaarheid bij de doelgroep. De perscontainers van Sidcon zijn tegenwoordig zelfs over de grens te vinden.
RESULTAAT
Nieuw design website
Online Nieuwsbrieven voor relevante doelgroepen
Contentproductie, inclusief interviews met beslissers binnen de gemeentes
Opvallende beursacties zorgden voor extra bezoekers op de stands









Meer weten?
Neem contact op met ons.