
DE VRAAG VAN WOONVISIE
Wij willen ons positioneren als specialistisch makelaar voor het Kleiwegkwartier en directe omgeving. Kunnen jullie ons helpen om de positionering helder te krijgen, om deze vervolgens visueel door te vertalen naar een nieuwe brand identity?
Ons plan
Woonvisie is dé bemiddelende makelaar in Kleiwegkwartier en de directe regio daaromheen. Een specialist op lokaal niveau, met als kopende doelgroep 22 – 35 jarigen en verkopende doelgroep 28 – 40 jarigen. Woonvisie had zich daar in de voorgaande jaren niet sterk mee geprofileerd en kon zich niet langer vinden in de look & feel die er stond. Om te bouwen aan een sterke en duidelijke identiteit is het belangrijk om keuzes te maken, je consistent te gedragen en je niet te laten verleiden door korte termijn successen. Dan weten klanten waar je voor staat en wat ze aan je hebben. In een positioneringssessie hebben wij helder gekregen waar Woonvisie voor staat, wat zij willen uitdragen en welke visuele stijl hen past.
Creatie
‘Woonvisie. Altijd in de buurt’. Dat is de pay-off die we bedachten. Samen met de duidelijke corporate story die we schreven, werd de basis gelegd voor een nieuwe brand identity en website. Met een nieuw logo, huisstijl, website, corporate story en pay-off is de basis van Woonvisie weer op orde. De belofte geeft Woonvisie handvatten om in alle communicatie het begrip “specialist uit de wijk” te claimen en de maatschappelijke rol binnen de wijk uit te dragen. Bijvoorbeeld door aanbod te voorzien van lokale hotspots en faciliteiten, of door fietsen en een fietsroute door de wijk beschikbaar te stellen, of door de beplanting van de openbare ruimte te sponsoren.
De uitkomst
Maar makelaardij blijft een vak van persoonlijke aandacht en contact. De keuze voor visitekaartjes met de favoriete plek uit de wijk van de makelaar zelf reflecteert de kennis en liefde van én voor de wijk. Met andere woorden: zoek je een huis of makelaar in de wijken Kleiwegkwartier, Laurenskwartier, Bergpolder, Blijdorp of Hillegersberg? Met een enorm lokaal (maatschappelijk) netwerk zijn zij dé makelaar voor deze mooie omgeving. En bovendien áltijd in de buurt. Betrouwbaar, persoonlijk en elke dag weer vol (nieuwe) ideeën.
RESULTAAT
Heldere positionering en corporate story
Nieuw logo, huisstijl en website
Handvatten om online vanuit 1 boodschap te communiceren
Meer naamsbekendheid als specialistische makelaar in de wijk



Meer weten?
Neem contact op met ons.