DE VRAAG
Wij gaan wijk voor wijk een gratis glasvezelnetwerk uitrollen in heel de gemeente Rotterdam. Kunnen jullie een wijkgerichte campagne opzetten, zodat alle bewoners weten wat glasvezel is en snappen hoe zij zich moeten aanmelden bij L2Fiber Rotterdam?
Ons plan
Wat is er mooier dan meewerken aan de eerste ‘slimme’ stad met een eigen, duurzaam en toekomstbestendig glasvezelnetwerk? Daarom bedachten wij een concept waarin we alle Rotterdammers oproepen de deur naar de toekomst open te zetten. Letterlijk en figuurlijk. Om dat te bereiken moest men wel eerst weten wie L2Fiber is, zeker in het huidige telecom-monopolie. En dus gingen we juist op zoek naar lokale gezichten, zowel voor film als fotografie. We organiseerden kleinschalige events in de wijk, gingen langs de deuren en voerden overleg met lokale stakeholders. En met een crossmediale (social) campagne werkten we tegelijk ook aan naamsbekendheid in de rest van Rotterdam.
Creatie
Een geheel nieuwe speler in de Rotterdamse netwerkmarkt zetten. Een prachtige uitdaging. We ontwikkelden het totale concept, waar het logo, de pay-off, de website, fotografie, commercial en allerlei offline en online campagnemiddelen uit voortvloeiden. Wat te denken van een echte L2Fiber Rotterdam-tram, die een heel jaar door de stad rijdt? Daarnaast bepaalden wij de campagnestrategie, zowel op wijkniveau als Rotterdam-breed.
De uitkomst
Het merk staat, de eerste aanmeldingen stromen binnen en in Kralingen liggen de eerste glasvezelkabels in de grond. Een mooie basis om het uiteindelijke doel te bereiken: alle Rotterdammers aan de glasvezel!
RESULTAAT
pilot in Kralingen-Crooswijk
Campagne uitgerold over heel Rotterdam
Meehelpen aan een sneller, slimmer & schoner Rotterdam









Meer weten?
Neem contact op met ons.