
DE VRAAG VAN CEVA
Kunnen jullie ons helpen om de nieuwe strategie te implementeren binnen de organisatie en relevant te maken voor onze medewerkers?
Ons plan
Als je één groep moet betrekken bij de implementatie van een nieuwe strategie, is dat het middenmanagement. Niet zo gek dus dat wij de managers centraal stelden en hen bewust maakten van hun actieve ambassadeursrol. We startten dus met een kick-off voor de managementlaag, die we wakker schudden met een video waarin uitvoerende collega’s hun eerste reactie gaven op het strategisch plan. De conclusie? Ingewikkelde schema’s en complex managementjargon, dat werkt alleen maar averechts. Je wil alle medewerkers op één lijn krijgen, zodat iedereen in een ‘working flow’ komt. Een verrassend bijeffect: ze hadden ook heel goede ideeën over hoe het wél kan.
Creatie
Met de belofte ‘Making Your Job Flow’ maakten we concreet wat de medewerker aan de CEVA Flow heeft: een programma dat hen alle tools en adviezen biedt om in een optimale ‘workflow’ te komen én te blijven. Van trainingen, awards, incentives, subsidies en het verbeteren van de werkomstandigheden tot aan het bijdragen aan een betere wereld. Om zo klaar te zijn voor de toekomst en alle ontwikkelingen in de markt, zowel technisch als persoonlijk. Naast de kick-off video ontwikkelden we een animatie, posters, rolbanieren en zorgden we voor aankleding van de kantoren en warehouses rond het nieuwe thema.
Het resultaat
Als medewerkers van CEVA op eigen initiatief een videoclip besluiten te maken over de CEVA Flow, dan weet je dat de campagne succesvol is geland binnen de organisatie! Benieuwd naar het nummer en de video? Je bekijkt ‘m hier.
RESULTAAT
24 CEVA locaties met rol- en stellingsbanieren over CEVA Flow aangekleed
Uitleganimatie via narrowcasting verspreid
Iconenset doorvertaald naar diverse communicatiemiddelen, zoals PowerPointsjablonen en posters




