DE VRAAG VAN GLASDRAAD
Wij gaan glasvezel aanleggen in de buitengebieden van Nederland. Kunnen jullie een naam, positionering en communicatiestrategie ontwikkelen om hier succesvolle campagnes uit te rollen?
Ons plan
Glasvezelcampagnes klinken ons bekend in de oren. We hebben al goede ervaringen mogen opdoen in Schiedam, Brabant en Groningen. Zo weten we dat het geheim van een geslaagde campagne zit in de lokale aanpak – zeker in het buitengebied. Maar vooral de inzet van bewoners als lokale ambassadeurs maakt het verschil, net als de informatieavonden in de regio. Het doel van de campagnes is helder: zorgen dat minstens 40% (en soms 50%) van de bewoners zich inschrijft binnen een bepaalde periode, in glasvezeljargon ook wel ‘vraagbundelingen’ genoemd. En vraagbundelen, dat moet je vooral doen!
Creatie
Elk GlasDraad-initiatief heeft een eigen campagne, inclusief aparte website. Het webdesign? Dat komt van onze hand. Evenals alle fotografie en content. Om bewoners persoonlijk te informeren ontvangen leveren we meerdere brieven en een glasvezelkrant op. Daarnaast zorgen we voor voldoende zichtbaarheid in de regio met (oranje) koeien, spandoeken en posters. En bewoners die zich hebben aangemeld? Die krijgen een vlaggetje in de tuin. Een collectorsitem, zo blijkt inmiddels!
De uitkomst
De GlasDraad-trein dendert inmiddels flink door het land. Campagnes in Groningen (57%), de Krimpenerwaard (46%), Landelijk Amsterdam Noord (63%) en tweemaal in het Groene Hart (54% en 46%) leverden al succes op. Hier kunnen bewoners straks genieten van gigasnel internet. Op naar de volgende regio’s!
RESULTAAT
53%
Behaald in Groene Hart
Aanleg gaat starten
63%
Inschrijvingen in Landelijk Amsterdam-Noord
Aanleg gaat starten
43%
Inschrijvingen in Bodegraven-Reeuwijk
Aanleg gaat starten
60%
Inschrijvingen in Flevoland
Aanleg gaat starten







Meer weten?
Neem contact op met ons.