De vraag van Gunvor Petroleum Rotterdam
Hoe kunnen wij als groeiende, maar relatief onbekende werkgever technische mensen van verschillende niveaus werven in een schaarse arbeidsmarkt?
Ons plan
Het is natuurlijk prettig werken als mensen jou kennen én weten te vinden. Alleen daarom al is Employer Branding van onschatbare waarde. Dus investeerden we eerst in zichtbaarheid, naamsbekendheid en het imago van Gunvor Petroleum Rotterdam als werkgever. Want waar staat GPR voor en waarom zou je er willen werken? Dit soort antwoorden moesten wij boven water zien te krijgen. En wie konden ons dat beter vertellen dan de Gunvor-medewerkers zelf? Daarom interviewden wij een aantal nieuwe medewerkers en stelden een merkverhaal op, dat de basis vormde voor de campagne.
Creatie
We maakten wervingsfilmpjes met medewerkers van Gunvor, zorgden via abri’s en billboards voor zichtbaarheid in de regio Voorne-Putten en coördineerden een uitgebreide social media campagne om ook op de bekende sociale platformen (Facebook, Instagram en YouTube) zichtbaar te zijn. Voor kandidaten die de raffinaderij wel eens met eigen ogen wilden zien, organiseerden we een Escape Room event bij Gunvor Petroleum Rotterdam onder het mom ‘Ben jij ook zo’n techneut die overal uit kan komen?’. Zo investeerden we niet alleen in merknaam, conversie en herkenbaarheid, maar ook in directe klantbeleving.
De uitkomst
‘Gunvor?’ werd ‘Gunvor!’. De inzet van lokale outdoor middelen en een social media campagne zorgden voor meer naamsbekendheid, online traffic én sollicitanten. Zo werden er in vier maanden tijd meer dan tien Process Operators aangenomen.
RESULTAAT
Meer regionale zichtbaarheid
Door de inzet van outdoor middelen.
Hoger aantal sollicitanten
Zo kwamen er meer dan 10 Process Operators
in dienst.
Meer online traffic
De intensieve social media campagne genereerde veel webverkeer.







Meer weten?
Neem contact op met ons.