De vraag van Gunvor Petroleum Rotterdam
Kunnen jullie een nieuwe, frisse en aansprekende safety campagne ontwikkelen, zodat het onderwerp Safety 100% tussen de oren van onze medewerkers, contractors en clients blijft zitten?
Ons plan
Elkaar feedback geven of een melding doen. Dat kan best lastig zijn. De volgende dag moet je immers weer zij aan zij samenwerken. Wij vonden dat dit aspect wel wat extra aandacht verdiende en bedachten de campagne ‘Be a hero, go zero’. Want je bent een hero als je zo veilig mogelijk werkt, voor jezelf, je collega’s en je werkgever. Gunvor Petroleum Rotterdam gaat voor 0. Daarom spelen eigen medewerkers de hoofdrol in de campagne, die zowel op kantoor als buiten goed zichtbaar moest zijn.
Creatie
Een meerjarige campagne vraagt om een brede inzet aan middelen. Van safety folders en een (maandelijkse) Go Zero nieuwsbrief tot aan vloer- en raamstickers op het terrein. En van nieuwe jumboposters bij de ingang tot aan het beletteren van terreinwagens. Ook lieten we quotes van medewerkers terugkomen op verschillende plekken op de raffinaderij. Alles om het thema Safety zichtbaar te houden. Juist ook voor de mensen die niet dagelijks achter een pc zitten.
De uitkomst
De zeer zichtbare Go Zero campagne zette safety weer volledig op de agenda bij GPR. Het aantal incidenten nam af. En onder de vlag van Go Zero startte het management diverse programma’s en trainingen, die zij ook na het eind van de campagne in 2020 zullen voortzetten.
RESULTAAT
Zeer zichtbare campagne
Door gebruik van eigen collega’s
extra opvallen
Korte boodschap
Inhoudelijke middelen wisselen af met communicatie uitingen die korte boodschappen geven
Safety
Het onderwerp safety staat weer volledig op de kaart
De komende jaren inzetbaar
Een campagne die voor de komende jaren inzetbaar is








Meer weten?
Neem contact op met ons.