fbpx

Oktober gezondheidsmaand

Strukton

Duurzame en innovatieve constructies bouwen: zo kun je het specialisme van Strukton omschrijven. Of het nu gaat om de nieuwe Noord/Zuidlijn bij Amsterdam CS, huisvestigingen van bedrijven of spoorbruggen, Strukton verzorgt het volledige ontwerp- en bouwproces.

Net als bij Buro Rietveld staat vitaliteit bij Strukton hoog in het vaandel. We vonden het daarom een mooie uitdaging om hen te ondersteunen bij de interne communicatie rondom dit thema. Bij Strukton is oktober namelijk dé Gezondheidsmaand van het jaar.

 

Vraag

Strukton vroeg ons een inhoudelijk concept te ontwikkelen dat als communicatieparaplu kon dienen voor de gezondheidsmaand en bijbehorende middelen. Het doel? Gezondheid en vitaliteit onderwerp van gesprek maken en medewerkers bewuster maken van hun verantwoordelijkheid rondom duurzame inzetbaarheid.

 

Antwoord

Om te beginnen presenteerden wij een concept waarin alle reeds bekende activiteiten en middelen in een vaste uitstraling en thematiek zijn vormgegeven. Daarnaast maakten we een communicatieplanning  waarin van dag tot dag stond beschreven stond welk middel werd ingezet. We ontwikkelden algemene activatieposters, een teaserfilm en lift- en trapstickers. En wekelijks leverden we in twee talen een online nieuwsbrief op, die Strukton naar alle medewerkers stuurde. Zo was iedereen op de hoogte  van de actuele activiteiten en kon niemand meer om de Gezondheidsmaand heen. We verzorgden zowel de opmaak als de teksten voor deze mailings. Alles met de slogan ‘I like to move it move it’.

 

Activiteiten

Er waren 3 centrale activiteiten. Enerzijds de Beweegcompetitie waarbij in teams zoveel mogelijk stappen moesten worden gelopen. Anderzijds de Challenge Yourself waarbij persoonlijke doelen nagestreefd moesten worden. Verder waren er online E-learning trainingen beschikbaar. En decentraal had iedere locatie een ambassadeur die werd aangemoedigd een lokale activiteit te organiseren. Dit alles was te volgen in de wekelijkse nieuwsmailings en via de Struktontour-app.

 

Resultaat

In totaal deden 66 teams van acht personen mee aan de beweegcompetitie. 3460 medewerkers ontvingen de wekelijkse nieuwsmailing met wekelijks een nieuw ingezonden vlog van iemand die zijn of haar collega’s motiveerde. Tot slot organiseerden 20 vestigingen van Strukton lokale activiteiten voor haar medewerkers.

Dat een internationaal bedrijf als Strukton zoveel energie in duurzame inzetbaarheid steekt is een groot compliment waard. Nog mooier is de conclusie dat de themamaand ook echt leefde binnen de organisatie. Dat Strukton tevreden was over alle ontwerpen en teksten, maakt ons natuurlijk nog een stukje blijer.

 

Benieuwd wat Buro Rietveld voor uitingen heeft ontwikkeld voor Strukton?

Lees hier verder