HET VRAAGSTUK
Kunnen jullie ons helpen de naamsbekendheid van Meijers bij onze doelgroep te vergroten en de diverse diensten extra onder de aandacht te brengen?
Ons plan
Meijers assurantiën richt zich op een zakelijke markt en biedt advies en oplossingen op het gebied van alle risico’s waar een ondernemer mee te maken krijgt.
Voor deze campagne hebben we ervoor gekozen ons te richten op de positionering van 7 focusproposities:
- Aansprakelijkheidsverzekeringen
- Motorrijtuigenverzekeringen
- Schadeverzekeringen
- Kredietverzekeringen
- Zorg- en inkomensverzekering
- Verzekerde arbeidsvoorwaarden
- Cyberverzekeringen
Voor iedere focuspropositie is binnen deze campagne een uiting ontwikkeld, welke gedurende een periode van 3 weken werden getoond in op zowel digitale abri’s in Q-parks, als via doelgroep-specifieke bannering op LinkedIn. Dit zijn immers twee van de plekken waar we een overwegend zakelijk publiek vinden.
Creatie
Binnen de visie van Meijers schuilt continuïteit voor organisaties in het beheersen van risico’s. Het geeft rust als uw zaken goed op orde zijn. Als partner in assurantiën helpt Meijers ondernemers met het indekken en beperken van alle risico’s die het ondernemen in de weg staan. De pay off is dan ook ‘Zeker verder’
Het creatief concept van deze campagne is geïnspireerd op dit uitgangspunt en belicht de zeven focusproposities op basis van een simpele tweetrapsconstructie; Per propositie wordt eerst de aandacht gegrepen door het belichten van het voordeel voor de klant. Oftewel de rust, ruimte en mogelijkheden die ontstaan wanneer alle risico’s afgedekt zijn. Het tweede deel van de kopregel introduceert de oplossing.
Buro Rietveld ontwikkelde zeven korte animaties. Bestaande uit een eenvoudige speelse visualisatie van de kopregen. Uiteraard in de kenmerkende kleuren van Meijers. En op LinkedIn zelfs uitgebreid met een voice-over van onze eigen Kees Jan.
Resultaat
Het bereik van de digitale abri’s is natuurlijk moeilijk te meten. De LinkedIn campagne is echter goed gemonitord en heeft over een periode van 3 weken uiteindelijk ruim 165000 personen binnen de doelgroep bereikt. Met de naamsbekendheid moet het dus wel goed zitten! Op naar de volgende (verdiepende) campagne.