Mijn roots liggen in de corporate wereld, bij één van ’s werelds grootste en meest diverse organisaties van haar tijd: General Electric. Een onderneming met een eenduidige visie en sterke cultuur. Elke business opereerde in de top van de markt. En die cultuur van ‘can-do’, met Speed, Self-Confidence en Simplicity, werd al snel de mijne. GE werd ME.
Die ervaring vormde de basis voor mijn ambitie om ook met een eigen bedrijf successen te behalen. En succes, zo had ik geleerd, bestaat vaak uit drie kernvragen:
- Hebben we de juiste strategie scherp voor ogen om te winnen en ons doel te bereiken?
- Hebben we de juiste, hoog energieke mensen op de goede plekken zitten om die strategie uit te voeren? Met Speed, Simplicity en Self-Confidence.
- Beschikken we over eenduidige en wervende communicatie, die de strategie ondersteunt én richting geeft aan zowel collega’s als externe stakeholders?
De kracht van communicatie
Veel directieteams, consultants en adviseurs concentreren zich op de inrichting van strategie en organisatie. En daar haken wij met Buro Rietveld graag aan. Om de kracht van inspirerende communicatie en branding in te zetten ten dienste van de strategie, cultuur en organisatieontwikkeling. Om de hele organisatie te activeren en zoveel mogelijk ‘als één’ te laten functioneren. Met een sterker merk, vitalere werksfeer en de gewenste efficiency als resultaat. Werkgeluk en persoonlijke ontwikkeling zijn dan de logische bijvangst van een groter proces. Bij de klant én bij Buro Rietveld.
Werkgeluk bij Buro Rietveld
Toen ik Buro Rietveld in 2006 begon mijmerde ik vaak: ‘we werken met leuke mensen voor leuke klanten’. Impliciet geloof ik diep in de correlatie tussen creativiteit, inspireren, mensen meekrijgen in nieuwe ideeën en succesvolle resultaten. Het energieke samenspel binnen ons team en dat van de klant is daarbij een randvoorwaarde. Vanuit die ambitie zie ik werkgeluk in ons buro vorm krijgen door collega’s echt eigenaar te maken van de inrichting van het werk en de onderlinge samenwerking. Daarbij stimuleren we elkaar om steeds beter te worden. Niet alleen door opleidingen, cursussen en seminars te volgen, maar ook met dagelijkse energizers om de energie te boosten. Onze bijzondere werkplek biedt ons de ruimte om binnen én buiten te werken, gezond te lunchen en soms even samen ‘pas op de plaats’ te maken. Bij de buitenkeuken met een goed glas. En als het past vieren we onze successen met een trip naar een stad in het buitenland.
Passie
Anno 2020 geeft de overtuiging om met leuke mensen goed werk te verrichten nog steeds energie om nieuwe kansen met klanten te ontwikkelen en omarmen. General Electric is allang niet meer het bedrijf waar ik in 1988 startte. Gelukkig zijn werk en samenwerkingsvormen veel flexibeler en sneller dan toen. Wat wel blijft, is de passie voor succesvolle organisaties en mensen. Daar zetten we met het team van Buro Rietveld onze creatieve en Rotterdamse aanpak graag voor in. En zo werken we – hopelijk nog lang en gelukkig – graag voor u als klant.